کارگزاری فروش ملک

کارگزاری فروش ساختمان

کارگزاری فروش املاک

آشنایی با کارگزاری فروش ملک

کارگزاری فروش ملک با استفاده از متخصصین با دانش، تحصیلات مرتبط، اطلاعات و تجربه ی این صنعت، بانک اطلاعاتی و …  می تواند برنامه ریزی موثری را برای صاحبان سرمایه و دارندگان پروژه انجام دهد تا از حدر رفت منابه جلوگیری کنند.

در واقع کارگزار فروش ملک نقش تعیین کننده ای در رونق و توسعه کسب و کار و همچنین حفظ این صنعت دارد.

 

از علل ایجاد کارگزاری فروش ملک می توان به عوامل زیر اشاره نمود:

رکود صنعت ساختمان در کشور به وضوح قابل مشاهده است با این حال بسیاری از سازندگان پروژه های ساختمانی سعی بر حفظ صنعت خود دارند.

سوالی که مطرح می شود این است که در این شرایط بحرانی چه عواملی می تواند کسب و کار سازنده ها را رونق بخشد و بیشترین سود را برای آن ها تضمین نماید؟

مدیریت پروژه  سبب جلوگیری از هدررفت:

  •  منابع انسانی
  •  مصالح
  •  مدیریت زمان
  •  بودجه

استفاده درست منابع از عوامل مهم جلوگیری از ضرر ساخت و ساز است.

اما اگر کمی ریز بینانه تر به این موضوع بنگریم در می یابیم که افزایش سرعت فروش از مهم ترین عوامل برای تضمین سود در صنعت ساختمان است.

خرید و فروش ملک امری تخصصی و مدیریتی به ویژه برای صاحبان سرمایه در این صنعت است.

فروش نرفتن املاک و مستغلات، سرمایه گذاران را با مشکل نقدینگی مواجه می سازد و توانایی آنها را برای خاتمه پروژه های در حال ساخت و یا شروع پروژه جدید کاهش می دهد و در واقع سرمایه آنها راکد می ماند.

 

علت شکل گیری کارگزاری فروش املاک:

در ۱۵ سال اخیر بدلیل رواج انبوه سازی در کشور و اصرار کارفرمایان برای فروش سریع تر املاک خود، مشاورین املاک سنتی دیگر نمی توانستند از عهده انجام دادن این خواسته برآیند.

در نتیجه سازمان هایی تحت عنوان کارگزار فروش ملک یا شرکت های بازاریابی دست به کار شدند تا با استفاده از سیستم های بازاریابی نوین، فروش املاک را سرعت بخشند.

مشاورین املاک سنتی ابتدا در مقایسه با کارگزاری های فروش ملک به صورت کاملا ساکن فعالیت می کردند.

یعنی هم فروشنده و هم خریدار به آن ها رجوع می کردند و خواسته های خود را مطرح می کردند.

پس از  توافق طرفین، قرارداد بین آن ها منعقد می شد.

کارگزاری فروش

سیستماتیک شدن املاک:

در ادامه با سیستماتیک شدن املاک و تشکیل اصناف و اتحادیه، کشور ایران وارد فاز جدیدی شد که تمام املاک ها به یک سیستم متصل می شدند و تمام سفارش ها(فایل ها) در سیستم قابل مشاهده بود.

 مشاورین املاک روی تمامی فایل های موجود فعالیت می کردند و در سال های پس از آن شکل گیری روزنامه های تبلیغاتی و سایت های تبلیغاتی برخی از مشاورین شروع به کار با  سیستم های جدید کردند و خود را از روش های سنتی جدا کردند.

این افراد تبلیغ در روزنامه ها، تماس های تلفنی و… را در دستور کار قرار دادند و این کار موجب پویایی این سیستم شد.

اما هنوز هم خیلی از علم فروش دنیا عقب بود و فقط ساختمان های ساخته شده را فایل  و روی فروش آن ها کار می کردند.

 

سیستم کارگزاری فروش املاک:

گفتنی است که در حال حاضر مشاورین املاک شروع به جمع آوری اطلاعات در مناطق اطراف خود کرده اند و می توانند مشاوره های مفیدی در محدوده اطراف خود به سازندگان، فروشندگان و خریداران بدهند.

ولی این اطلاعات فقط در محدوده محل املاک آن ها است، در سیستم های کارگزاری فروش ملک وضعیت به گونه ای دیگر رقم می خورد و به صورتی که ساخت یک بنا با توجه به نیاز افرادی که در یک شهر زندگی می کنند انجام می شود و اطلاعات کارگزاری محدود به منطقه نیست.

 

نقش ابزارهای بازاریابی در فروش ملک:

کارگزاران بازاریابی و فروش در طول ساخت پروژه با روش های بازاریابی نوین و برندسازی که برروی املاک انجام می دهند، سبب می شوند که ملک چه به صورت پیش فروش و چه فروش پس از اتمام پروژه سریعتر و با معقول ترین قیمت بفروش برسد.

استفاده از ابزارهای بازاریابی و می تواند خیال سرمایه گذاران حوزه ساختمان را از فروش به موقع و به قیمت ساختمان راحت کند تا آنها با آسودگی خاطر به ساخت پروژه بپردازند و چرخ مهمترین صنعت حال حاضر کشور را بچرخانند.

 

وظیفه بازاریابی ساختمان:

وظیفه بازاریابی ساختمان، تحقیق درباره بازار ساخت و ساز و پیدا کردن نیاز هر منطقه است.

در واقع بازاریابی کارگزار فروش، قبل از شروع پروسه ساخت ملک، به سازنده مشاوره می دهد که باید چه ساختمانی ساخته شود تا بازار آن منطقه تشنه ی این ملک باشد.

(با چه کاربری؟ در چه متراژ  هایی؟ در کدام منطقه؟ با چه متریالی و…)

در طی مراحل ساخت، کارگزاران فروش ملک، بهترین راهکارها را برای فروش ساختمان(برندسازی، دیجیتال مارکتینگ، ایجاد دفاتر فروش و تبلیغات در صورت نیاز) یافته و آن ها را برای تسریع در فروش ملک به کار می گیرند.

بازاریابی و فروش ساختمان

خدمات بازاریابی و فروش املاک شرکت سرشاران:

شرکت کارگزار فروش سرشاران با در اختیار داشتن گزارشات ماهانه املاک تهران بزرگ و با کادری مجرب متشکل:

  • از مهندسین عمران
  • معماری
  • متخصصان بازاریابی (تحصیل کرده های این رشته)
  • کامل ترین پکیج خدمات بازاریابی و فروش املاک را در اختیار کارفرمایان گرانقدر قرار می دهد.

تا با توجه به نیاز بازار،  ساخت و ساز انجام پذیرد و در حین ساخت و ساز و همچنین پس از اتمام پروژه، کار برندینگ و فروش پروژه را تا اتمام فروش تمامی واحد ها (تجاری، اداری، مسکونی) به بهترین نحو ممکن عملیاتی گرداند

هدف ما از کارگزاری فروش ملک، فروش ساختمان در سریعترین زمان و تضمین حداکثر سود معقول و مورد قبول پروژه است.

 

 

مطلب: مهدی کرمعلی

بازاریابی و فروشعمومی

ارسال نظر بسته می باشد.