آجر نسوز نما اکسنت

اجر نسوز نما

آجر نسوز نما اکسنت یزد

نسور یا دیرگداز به موادی گفته می شود که پیش از رسیدن به دمای ۱۵۲۰ درجه سانتیگراد به حالت خمیری درنیایند و به عبارت دیگر شکل خود را از دست ندهند. این ویژگی ، تنها مشخصه دیرگدازی ماده نیست ، بلکه پایداری ترکیب و عدم انجام واکنش میان آنها و مواد درگیر با آنها خود یکی از خصوصیات یک نسوز است.

فرآروده های نسوز در دمای بالا بیانگر ویژگی های فیزیکی ، شیمیایی و مکانیکی محیط کاربرد خود نیز می باشند . به عبارت دیگر علاوه بر تحمل دمای بالا در برابر عوامل دیگری مانند فشار، سایش، شوکهای حرارتی، مواد شیمیایی و بارهای مکانیکی در دمای بالا که احتمالاً در شرایط کاری با آنها روبرو می شوند پایدار باشند و تغییر کیفیت ندهند.

به طور کلی ویژگی های فرآورده های نسوز به قرار زیر است:

• نقطه خمیری و ذوب بالا

• استحکام کافی

• انبساط حرارتی کم (ثبات حجمی)

• پایین بودن میزان تخلخل تا حد ممکن

• عایق بودن در برابر جریانهای گرمایی و الکتریسیته

• پایداری در برابر واکنشهای شیمیایی مواد و سرباره های گداخته فلزات و غبار کوره

• انبساط و ضریب انبساط ثابت هنگام گرم کردن دوباره و نداشتن انبساط و انقباض ناگهانی

• پایداری شکل در برابر فشار و تغییرات ناگهانی دما

• پایداری در برابر ضربه

• نفوذ ناپذیری در برابر عوامل خورنده

• نفوذ ناپذیری در برابر گازها

وجود این ویژگیها در فرآورده نسوز نسبی و الزاماً همه آنها نباید با هم و با یک شدت فراهم باشند

آجر نسوز اکسنت یزد

آجر نسوز اکسنت یزد از خاک نسوز تولید شده است .

به دلیل مقاومت بالا در کوره ها نیز مورد استفاده قرار می گیرند .

ازاین آجر می توان در نمای ساختمان های مختلف استفاده نمود که بسیار شیک و زیبا می باشند .

در استفاده از آجرهای نسوز به دلیل جذب بالا می توان از چسب نیز استفاده کرد.

ویژگی های آجر نسوز اکسنت یزد

یکی از ویژگی های مهم استثنایی آجر نسوز اکسنت  خاصیت توده گرمایی آن است . به این معنا که این آجر به دلیل داشتن دانسیته بالا گرما را در خود ذخیره کرده و آهسته و آرام آن را آزاد میکند. این خاصیت سبب میشود که در ماههای گرم سال، خانه های آجری خنک و در فصل سرد زمستان، دیواره های آجری گرم مانده و مانع هدر رفتن انرژی و گرما شود.

از دیگر ویژگی های آجر نسوز اکسنت یزد تنوع رنگ در آجرها می باشد که علت آن وجود عناصر رنگ ساز در مواد معدنی است و پخت در درجه حرارت بالا که خود را پس از فرایند تولید در محصول آشکار و نمایان می سازد. این خاصیت باعث پدید آمدن تنوع رنگ بسیار بالا شده و سبب میشود که آجرهای نسوز تحت تاثیر اشعه نور خورشید تغییر رنگ نداده و جذابیت نمای ساختمان را ماندگار میسازد و هرگز حالت رنگ پریدگی در آن ایجاد نخواهد شد .

تمام آجرها از مواد طبیعی تشکیل شده و مواد معدنی طبیعی دارای عناصر آلی می باشد. این عناصر بر اثر نفوذ رطوبت در سطح آجر سبب شوره زدگی شده و از زیبایی کار درنمای ساختمان میکاهد. این مسئله در تمام آجرهای رسی محسوس و قابل مشاهده است.

عناصر آلی موجود در مواد معدنی پس از رسیدن به دمایی بیش از ۱۱۰۰ درجه سانتیگراد کاملا از بین رفته و مانع از شوره زدگی در سطح آجر میشود که این عناصر در فرایند تولید آجر نسوز اکسنت یزد به پایین ترین حد ممکن رسیده است و در نتیجه تست شوره در این آجرها در حد صفر خواهد بود.

بازرگانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *