زندگینامه فیلیپ کاتلر

Philip Kotler

زندگینامه فیلیپ کاتلر

بزرگان مدیریت جهان

فیلیپ کاتلر ( Philip Kotler) :

کاتلر متولد ۱۹۳۱ در شیکاگو، خانواده او اصالتا اوکراینی ، دارای مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد و از دانشگاه شیکاگو و نیز مدرک دکترا اقتصاد از MIT، مدرک فوق دکترا ریاضی از هاروارد، فوق دکترای علوم رفتاری از دانشگاه شیکاگو و در حال حاضر استاد تمام دانشگاه نورت وسترن  است.

در سال ۲۰۰۳ مجله تایمز از وی به عنوان یکی از ۳ چهره برتر و تاثیرگذار بازاریابی و مدیریت معرفی کرد .

در سال ۲۰۰۵ مجله ملی تایمز یک نظرسنجی از حدود ۱۰۰۰ مدیر اجرایی در بیش از ۲۵ کشور دنیا انجام داد که براساس آن تاثیرگذار ترین افراد در مدیریت کسب و کار را مشخص کند،کاتلر به عنوان نفر چهارم بعد از دراکر ، بیل گیتس و جک ولش انتخاب شد .

وی بیش از ۱۴ نشان افتخار از کشورهای مختلف دنیا دریاغت کرد. مهمترین کتاب کاتلر ” مدیریت بازاریابی ” است که در آن یکی از پایه ای ترین مفاهیم و اصول بازاریابی یعنی ” promotion ، place  ، price  ، product   ” p4 را مطرح کرد.

اولین کار در کسب و کار:

  • چگونه محصولمان را با توجه به نیاز مشتری مشخص کنیم ؟
  • چگونه قیمت گذاری کنیم ؟
  • چگونه توزیع کنیم ؟
  • چگونه تبلیغ و ترویج کنیم ؟

کاتلر درک مفهوم بازاریابی را ساده اما اجرای آن را بسیار دشوار می‌داند. وی بر اساس آنچه کاتلریسم خوانده می‌شود معتقد است که بازاریابی بخشی از فلسفه مدیریت مدیران است. مدیران باید با شناخت نیازهای مشتریان، برای آنان ارزش افزوده بیافرینند و رضایت آنان را به‌دست بیاورند تا نهایتاً بتوانند با فروش محصولشان، برای سازمان خود سود کسب کنند.

 

کاتلر گسترش و کاربرد ابزارهایی از قبیل تجزیه و تحلیل بازار، توسعه محصولات جدید، برنامه‌ریزی راهبردی و سیستم‌های اطلاعاتی یکپارچه را برای موفقیت مدیران بازاریابی توصیه می‌کند. وی مفهوم نیاز مشتری و ارزش‌آفرینی برای مشتری را به‌عنوان مهم‌ترین وظایف مدیران بازاریابی، جایگزین قیمت، فروش و توزیع نمود. او سازمان‌ها را متقاعد کرد که با مدل مشتری‌مداری فکر کنند و وفاداری مشتری را به‌دست آورند. اولین کتاب وی در حوزه بازاریابی برای بخش غیرانتفاعی در سال ۱۹۷۳ است که تکمیل تحقیقات وی در سال ۲۰۱۰ در کتابی با عنوان بازاریابی بخش عمومی تألیف شده‌است. کتاب فوق توسط دکتر مهدی خادمی استاد سرشناس بازاریابی و حامد محبی به فارسی برگردانده شده‌است.

کاتلر بیش از ۲۵۰ کتاب را در زمینه بازاریابی نوشته است.

می توان گفت فیلیپ کاتلر پدر علم بازاریابی است و در تمام دانشگاه های دنیا تدریس می شود.

زندگینامه فیلیپ کاتلر

 

 

دانستنی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *